fbpx

Offerte grafisch ontwerp - logo

een logo nodig? regio: Zedelgem - Aartrijke - Loppem - Snellegem - Brugge -
Ruddervoorde - Jabbeke - Sint-Andries - Sint-Michiels - Torhout - ...

Een offerte voor een logo - grafisch ontwerp of full branding?

Logo laten ontwerpen door wcreate: omdat -online EN offline- herkenbaarheid noodzakelijk is

Je kent het wel, je herkent iemand op straat aan zijn of haar gezicht, maar je weet niet meer precies van waar. Geen nood, je knikt vriendelijk en wandelt door. Het schiet je later vast nog te binnen. Stel je nu voor dat dit gebeurt met jouw bedrijfslogo. Klanten zien jouw logo online, maar herkennen het niet meteen en schenken er dus verder geen aandacht aan.

Denk maar niet dat ze later die dag nog eens een nieuwe zoekopdracht uitvoeren omdat ze plots jouw logo herinneren. Waarschijnlijk hebben ze intussen al een aankoop gedaan in een andere webshop.

Hetzelfde als je een bedrijf of winkelpand hebt. Met een herkenbaar logo trek je meteen - bewust én onbewust - de aandacht van de passanten.

Er zit meer in een logo of branding dan je denkt...

Ben je een startende ondernemer in de regio Brugge, Zedelgem, Oostkamp, Jabbeke, Aartrijke, Ruddervoorde, Veldegem,...? Of heeft jouw bedrijf nood aan vernieuwing? Dan is een (re)branding een eerste stap in de goede richting.

Bij wcreate in Zedelgem maken we unieke bedrijfslogo's die meteen opvallen. Een logo is niet enkel een woord of een beeld over een bedrijf. Het is een beeld dat een bedrijf of merknaam representeert.

Eenvoud is hier een heel belangrijk kernwoord. Het logo moet herkenbaar, tijdloos en eenvoudig zijn, maar tegelijk professioneel ogen.

Kijk maar eens naar het logo van Amazon

Logo uit 1994
logo uit 2021

Het logo uit 1994? Mja, dat is duidelijk: het is oubollig en je bent het heel snel beu... Wat het logo uit 2021 betreft: duidelijk te zien dat het logo mee is met z'n tijd. Het logo van Amazon nu is tijdloos. Het kan nog vele jaren mee.

Wat meteen opvalt is de oranje pijl. Tja, het is maar een pijl... Maar nee, er zit veel meer achter die pijl dan je denkt. De pijl gaat van de A naar de Z. Waarmee Amazon wil aantonen dat je in hun winkel alles kan vinden van A tot Z.

Bij wcreate voegen we altijd een extra toets toe aan het logo. Een grafisch element dat we vervolgens gebruiken in verschillende toepassingen. Denk maar aan kleren, wagenbelettering, visitekaartjes, raambelettering. Door overal het grafisch element (de pijl van Amazon) te hergebruiken hoeven de mensen zelfs de tekst niet meer te lezen. Het element op zich is duidelijk genoeg om te weten over wat het gaat.

Nog een goed voorbeeld is het Nike-teken.

Aan de hand van de 'krul' van Nike is het duidelijk dat het over Nike gaat. Het merkteken van Nike heeft zelfs een eigen naam: ‘Swoosh’! Bij wcreate doen we hetzelfde met jouw logo. Neem maar eens een kijkje naar onze referenties. Hieronder vind je een greep uit de klanten die je vooraf gingen, de meeste kozen voor een volledige branding en hebben ook een nieuwe website laten maken.

Er zijn klanten die een uniek teken willen voor hun zaak. Dit is echter iets wat geleidelijk aan moet groeien. Zeker bij de introductie ervan is het belangrijk dat het symbool gekoppeld blijft aan de naam van het bedrijf.

Door die combinatie leert iedereen het teken kennen. Pas na verloop van tijd kun je het symbool afzonderlijk gebruiken, in specifieke omstandigheden. Van zodra het symbool opgenomen is in het onderbewustzijn kun je het loskoppelen van de bedrijfsnaam en merknaam. Probeer maar eens bij Nike. En doe eens hetzelfde bij Amazon. Zijn de symbolen allebei even sterk? Kleuren in logo’s zijn niet willekeurig.

Bij het ontwerpen van een logo is niet enkel het beeld belangrijk. Ook de kleur is bepalend. wcreate uit Zedelgem stelt steeds kleuren voor die perfect passen bij jullie bedrijfsactiviteit of onderneming. Kleuren hebben een bepaalde invloed op mensen. Wie de kleur blauw ziet bijvoorbeeld, denkt bij een geboorte vaak direct aan een jongen en wie roze ziet denkt aan een meisje.

Maar blauw is meer dan dat. Je hebt bv. pastel blauw. Dit is een kleur die je rustig maakt, het is een kleur die door veel mensen als hun lievelingskleur beschouwd wordt. Blauw is ook een kleur die vertrouwen uitstraalt. Zo zie je maar, kleur is meer dan lichtinval op het netvlies. Het zorgt er onbewust voor dat het een bepaalde mindset geeft aan de mensen die het zien. Verder is het ook belangrijk dat, als je 2 kleuren kiest, dat je kleuren kiest die bij elkaar horen. Een logo dat uit twee kleuren bestaat die met elkaar vloeken, is een logo dat helemaal geen vertrouwen zal uitstralen.

Je ziet aan de hand van dit voorbeeld dat de kleuren helemaal niet bij elkaar passen:

en deze kleuren gaan dan wel weer hand in hand:

De plaats van de kleuren is bepalend voor de kracht van je logo. Je kan bepaalde kleuren wel mooi vinden, maar het speelt een grote rol welk kleur je op de voorgrond plaatst en welke kleur dienst doet als achtergrond. Dat drukt meteen een bepaalde energie uit in jouw bedrijfslogo. Wcreate helpt jou hierbij. Ben je een onderneming uit de regio Zedelgem - Veldegem - Ruddervoorde - Aartrijke - Brugge - Loppem - Oostkamp - ... ? Twijfel niet en contacteer ons.

En een zwart-wit logo, is dat nog in de mode? Zwart-wit blijft tijdloos. Het kan een logo op zich zijn. Maar we kunnen net zo goed een versie in kleur maken aangevuld met een versie in zwart wit. Uit de eenvoud van zwart-wit komt vaak net ook de kracht. Zeker bij gedrukte media biedt dit heel wat kansen.

Tot slot kunnen we de kleuren van een logo ook in negatief plaatsen. Daarbij wisselen we de kleuren als het ware van plaats. Denk maar aan het negatief van een foto. Vroeger toch... Voor een specifieke opdracht is jouw logo net iets anders, maar toch nog even herkenbaar!

matching colors make beautiful designs

Typografie

Typografie, geeft vorm aan letters Maar dat is nog niet alles. Bij het ontwerpen van jouw logo is het lettertype zeer belangrijk. Een bedrijfslogo staat en valt niet alleen met het grafisch element en de kleuren, maar ook met het lettertype. Een lettertype moet een bedrijf aanvullen. Je herkent bijvoorbeeld Vogue meteen aan hun typografie. Zelfs los van de volgorde van de letters herken je waarschijnlijk meteen de logo's van Vogue, Braun of Disney. Test het maar eens uit!

Bij wcreate spenderen we heel wat aandacht om het lettertype en het bedrijf te laten matchen met elkaar. Rond een logo passen wij ook altijd een ademruimte toe. Wat, ademruimte?! Wat wil je hier nu mee zeggen? Ademruimte is de witruimte rond het logo. Dit zorgt ervoor dat het logo niet gaat 'plakken' tegen de randen van een ontwerp. Het zorgt voor rust en tijd om het te verwerken. Je wil niet dat mensen afhaken omdat het logo te druk overkomt en dus vermoeiend is voor de ogen.

Dit alles samen zorgt ervoor dat je bij wcreate een logo krijgt dat werkt, werkt met het bedrijf en werkt voor het bedrijf. Het logo wordt bij wcreate ook in een logopaspoort gestoken. Met dit paspoort of identiteit kan je dan terecht bij een drukker en dan weet de drukker perfect wat hij / zij moet doen om het logo op een correct manier te laten werken.

O, en nog iets... Heb je nog geen merknaam? Ook hiervoor gaan we op doordachte wijze te werk. Telkens vanuit een specifieke invalshoek. Want een merknaam bepaalt mee de sterkte van het logo. Ben je een onderneming uit de regio Zedelgem - Veldegem - Ruddervoorde - Aartrijke - Brugge - Loppem - Oostkamp - ... en wil je enkel een website laten maken, vraag hier dan je offerte?

Offerte voor een logo - grafisch ontwerp - full branding.

    Ben je een startende, kleine of middelgrote onderneming van deze regio?

    Zedelgem - Aartrijke - Loppem - Snellegem - Ruddervoorde - Jabbeke - Sint-Andries - Sint-Michiels - Torhout - ...

    En wil je graag een logo en / of grafisch ontwerp en /of full branding laten maken?

    Twijfel niet langer en neem snel even contact met ons op?